SBMM Warzone co to jest?

Co to jest SBMM? SBMM to nic innego jak Skill Based Matchmaking, czyli dobieranie graczy do meczu na podstawie ich umiejętności. Wydaje się to być fajną sprawą, gdyż z założenia, ma w meczu łączyć graczy o takich samych umiejętnościach. Tyle teoria, która niestety w praktyce nie zawsze się sprawdza.  Dlaczego? Przecież nikt nie lubi ciągle ginąć, trafiając do meczu z lepszymi graczami. Są też problemy z graniem ze znajomymi, którzy mają różny poziom umiejętności, no i oczywiście nadużycia. Bo jak każdy system, także i SBMM można oszukać i cierpią na tym zazwyczaj gracze.

Co to jest KD ratio?

Oprócz SBMM musimy poznać też KD. Co to jest KD? To proste, KD lub KD ratio – Kill To Death Ratio i jest to stosunek zabójstw do zgonów. Jak obliczyć KD ratio? To proste. Liczbę zabójstw dzielimy przez przez liczbę zgonów i wychodzi KD. Bardzo często (najczęściej) SBMM opiera się na wskazaniach KD. To właśnie KD ratio jest podstawowym elementem algorytmu. Tak przynajmniej uważają gracze.

Przystępne wyjaśnienie jak działa SBMM

Można powiedzieć, że SBMM (Kill Based Matchmaking), karze graczy za to, że dobrze grają. W pewnym momencie dobrze grający gracz trafia do takiego lobby, gdzie zostaje zrównany z ziemią. Nie ma najmniejszych szans z przeciwnikami. I chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się to dobre, to przy dłuższej grze, gracz dochodzi do ściany. Dochodzi do sytuacji, gdzie gra staje się męczarnią. Przez kilka meczy zbiera lanie, później przez moment  idzie mu lepiej i w kolejnych grach, znowu jest chłopcem do bicia.

Czy SBMM jest w Warzone?

Infinity Ward twierdzi, że SBMM nie jest obecne w Warzone. Ale to tylko teoria, której przeczą doświadczenia graczy. Zresztą sami możemy się o tym przekonać czy na własnym przykładzie, kiedy trafiamy do meczu z samymi lepszymi graczami, czy oglądając filmy z rozgrywki, na których gracze niszczą przeciwników.

Czy można oszukać SBMM w Warzone?

SBMM w Warzone jak i w innych grach można oszukać. Można wykorzystać go do własnych celów. I można to robić na kilka sposobów. Przy czym nie ma 100% gwarancji, że któryś z tych sposobów zadziała. Obserwując jednak pro graczy jak i własne gry można dojść do wniosku, że można oszukać SBMM i wykorzystać go na swoją korzyść. Jak to zrobić? Jest kilka sposobów:

  • Sposób czasochłonny. Polega on na tym, że rozgrywamy kilka meczy, w których jesteśmy słabi. Nikogo nie zabijamy, tylko giniemy. Uważam, że nawet w lobby warto powstrzymać się od zabijania innych graczy i dać się zabijać. Nie wiem, czy zachowanie w lobby wpływa na algorytm, ale skoro daje punkty, to wszystko jest możliwe. Po kilku meczach, kiedy nasze KD spadnie drastycznie, będziemy dokręcali do łatwiejszych meczy. Czyli do meczy, w których gracze mają niższe KD. Wtedy przez moment, jesteśmy bogiem na mapie. Po pewnym czasie niestety znowu zostajemy dołączeniu do lepszych graczy. – Sprawdzone i działa na PS4
  • Dołączenie do lobby słabszego gracza. Do gracza, który ma niskie KD. I działa to podobno nawet z graczami w party. Ważnem aby gracz z najsłabszym KD był hostem, gdyż ponoć KD w przypadku gry drużynowej, brane jest z gracza, który hostuje grupę. Więc jeśli taki gracz będzie miał KD 0.5 a reszta graczy 1.5, 2.0, 2.5 to wszystkich dołączy do meczu z graczami o niskim KD. – Sprawdzone i działa na PS4
  • Jeśli nie mamy słabych znajomych, to możemy stworzyć nowego gracza na innym urządzeniu. Np. gracze konsolowi, mogą stworzyć profil na PC lub konsoli. Taki nowy gracz, powinien wcale nie grać lub rozegrać np. jeden mecz, w którym powinien dostać konkretne lanie. Taki gracz tworzy grupę, zaprasza innych graczy i odpala mecz. Kiedy gra znajdzie mecz i zacznie go ładować, gracz opuszcza drużynę i grupę. I jego KD zostaje przypisane do całej drużyny. A drużyna wypełniona zostaje losowym graczem. Później (po meczu) host powinien przejść na innego gracza, ale cała grupa ma KD tego gracza, który wyszedł. – Nie sprawdziłem tego osobiście, ale wszystko wskazuje na to, że powinno to działać.

Jak więc widzicie, można wykorzystać SBMM dla własnych korzyści. Wiedząc to wszystko, będziecie mniej dziwili się, kiedy zobaczycie, jakie wyniki wykręcają pro gracze. Przestaniecie się dziwić, że ci topowi gracze, często mają w drużynie kogoś, kto gra bardzo, ale to bardzo słabo. To wszystko ma na celu dostanie się do łatwiejszego lobby. Wyobrażacie sobie jak wyglądałby mecz, w którym byliby sami najlepsi gracze? Jakie byłoby to dla nich frustrujące?

Czy SBMM jest dobre? I tak i nie. Nie jest dobre bo często prowadzi do frustracji i nie daje frajdy z gry. Ale jest dobre, bo jakoś trzeba graczy dobierać. Musi być jakiś sposób, który dobierze określonych graczy. Może całkowicie losowe dobieranie byłoby lepsze? Może dobieranie tylko po pingu lub adresach IP sprawdziłoby się bardziej? Cóż, tego nie wiem. Jeśli macie ochotę możecie podzielić waszymi doświadczeniami z Skill Based Matchmakingiem

Aktualizacja 01-12-2020

Pojawiły się informacje, że w Warzone na potrzeby SBMM może być brany pod uwagę nie tylko KD, ale także wynik na minutę (score/min). Jeśli chodzi o grę drużynową (dwójki, trójki, czwórki) to pod uwagę może być brane też średnie KD całej drużyny. Więc warto mieć w drużynie dobrego gracza, który ma zupełnie wywalone na KD i ma je na niskim poziomie. Taki znajomy to skarb xd

Aktualizacja 02-12-2020

Jako uzupełnienie tego wpisu, pojawił się artykuł na temat reverse boost Warzone. Jest to fachowa nazwa na oszukiwanie SBMM.

Aktualizacja 14-01-2021

Pojawiły się nowe informacje na temat sposobów uzyskiwania łatwiejszych lobby w Warzone. Od czego zależy trudność lobby w Warzone? Jak wpłynąć na SBMM? Odpowiedź jest prosta. Trudność lobby w Warzone zależy

  • Od regonu, w którym gramy – ważne aby był mało zaludniony. Tutaj używamy oczywiście VPN
  • Od godziny, o której gramy. Im bliżej godzin wieczornych tym trudniej. Łatwiej jest rano, w południe i po 23.
  • Od crossplayu. Grając na konsoli najlepiej mieć wyłączony crossplay.
  • Od geolokalizacji. Niektóre routery umożliwiają ustawienie lokalizacji serwerów w najmniej zaludnionych terenach.

To wszystko pozwala na uzyskanie łatwiejszego lobby. Informacje te zostały pozyskane z filmu, na którym Jackfrags przedstawia wyniki swojego testu. Obejrzycie go tutaj.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *